Algemene Voorwaarden

Ingangsdatum: 10-12-2024

Artikel 1: Wat bedoel ik met de volgende omschrijvingen:

  1. Ik, me, mij(n): Viktoria Vagács; ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder de naam Vandoria, onder KvK-nummer 61557889 en gevestigd aan de Vriesschestraat 73, 6922JZ in Duiven. Werkend onder mijn eigen naam Viktoria Vagács.
  2. Jij, je, jou(w): Jij als afnemer van mijn producten en/of diensten.
  3. Product of dienst: Alle vormen van materiaal en werkzaamheden die ik online en in-persoon, betaald en gratis aanbied. Hieronder wordt onder andere verstaan, doch niet uitsluitend: bestanden, programma’s, memberships, events, lezingen, workshops, cirkels, retraites, groepssessies, 1-op-1 sessies en trajecten.
  4. 1-op-1: Met 1-op-1 bedoel ik individueel; dus niet in groepsverband. Dit kan zowel een online- als een in-persoon afspraak, sessie, traject of andere dienst zijn.
  5. Overeenkomst: Alle afspraken die gemaakt worden tussen jou en mij over de aan te bieden product en/of dienst.
  6. Website: www.viktoriavagacs.nl
  7. Online platform: Een afgeschermde online omgeving waar je na inloggen op mijn website toegang hebt tot je aangeschafte programma’s en/of memberships.

Artikel 2: Wanneer zijn deze voorwaarden van toepassing?

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten en diensten die ik aanbied, events die ik organiseer, offertes die ik uitbreng, overeenkomsten die ik met je sluit en facturen die ik stuur.
  2. Betrek ik andere personen of bedrijven bij een product of dienst? Dan geldt de inhoud van deze voorwaarden ook voor de werkzaamheden die zij in het kader van een product en/of dienst uitvoeren.
  3. Als je akkoord geeft op mijn offerte of als je een overeenkomst met mij sluit, dan ga je ermee akkoord dat deze voorwaarden hierop van toepassing zijn. Schrijf je je online in voor een product of dienst dan ga je met deze voorwaarden akkoord als je het vinkje aanklikt.
  4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden niet meer geldig zijn bijvoorbeeld doordat de wet is veranderd, dan blijft de rest van de voorwaarden wel geldig.
  5. Ik werk alleen onder de afspraken in deze algemene voorwaarden. Door een overeenkomst met mij aan te gaan, accepteer je dat jouw voorwaarden voor onze samenwerking niet gelden.
  6. Ik kan deze algemene voorwaarden wijzigen, ook voor reeds bestaande overeenkomsten. Bijvoorbeeld omdat ik andere producten en/of diensten aanbied, of omdat andere afspraken nodig zijn. Als ik de voorwaarden wijzig terwijl we al een overeenkomst hebben, dan stel ik je hiervan op de hoogte. Het staat je vervolgens vrij om de overeenkomst te ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden gelding krijgen of tot hooguit 7 dagen na de inwerkingtreding van de nieuwe voorwaarden. Als je 7 dagen na de wijziging gebruik blijft maken van mijn producten en diensten, dan gelden de nieuwe voorwaarden.

Artikel 3: Wanneer hebben wij een overeenkomst?

Wij hebben een overeenkomst als jij online een (aan)betaling hebt gedaan, als jij een 1-op-1 afspraak hebt aangevraagd en ik deze heb bevestigd, of als wij allebei de schriftelijke overeenkomst hebben ondertekend. Heb jij je online aangemeld of ingeschreven voor een product of dienst, dan hebben wij een overeenkomst als ik jouw inschrijving heb bevestigd.

Artikel 4: Wat kan ik vertellen over mijn prijzen, aanbiedingen en offertes?

  1. De prijzen van mijn producten en diensten vind je op mijn website, of krijg je via een offerte of mondeling van mij te horen.
  2. De vermelde prijzen zijn altijd inclusief BTW tenzij anders aangegeven.
  3. De prijzen en (bonus)aanbiedingen die op mijn website of in de overeenkomst staan, of die ik mondeling aan je heb doorgegeven, gelden voor een beperkte periode. Ik geef zo duidelijk mogelijk aan hoe lang die periode duurt. Doe ik dat niet, dan zijn de vermelde prijzen en aanbiedingen maximaal 24 uur geldig vanaf het moment dat ik jou het aanbod heb gedaan. Als je een aanbod niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod.
  4. Ik ben niet aansprakelijk en/of verantwoordelijk voor fouten in het aanbod wanneer je redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.
  5. Aan de vermelde prijzen en aanbiedingen kun je geen rechten ontlenen voor toekomstige producten of diensten. Ik kan de prijzen altijd aanpassen.
  6. Als we een langlopende overeenkomst hebben, dan kan ik mijn prijzen tussentijds wijzigen. Dit geldt niet voor mijn 1-op-1 trajecten; die prijzen wijzig ik niet tijdens de looptijd van het aangeschafte traject. Als de prijzen van mijn aangeboden producten of diensten stijgen na totstandkoming van de overeenkomst, dan ben je gerechtigd de overeenkomst te annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen ten gevolge van een wettelijke regeling of bepaling zijn hierbij uitgesloten. Blijf je na de invoeringsdatum gebruik maken van mijn product of dienst, dan ben je met de prijswijziging akkoord gegaan.

Artikel 5: Hoe werkt het met de betaling en facturen?

  1. Als jij je inschrijft voor een product of dienst, of als je het aanbod accepteert, ga je de verplichting aan om het gehele overeengekomen bedrag te betalen, ook als je niet het gehele product, dienst, programma of traject doorloopt. De kosten van ongebruikte delen van een product/dienst of ongebruikte sessies worden niet teruggestort.
  2. Betaling in termijnen is voor sommige producten en diensten mogelijk, als dit aangegeven staat of als wij dit schriftelijk hebben vastgelegd. Als je in termijnen betaalt, dan blijft ook na afronding van het product of de dienst de verplichting tot betaling bestaan totdat het volledig verschuldigde bedrag is voldaan.
  3. Producten en diensten die je online kunt aanschaffen, moeten vooraf worden betaald door middel van één van de digitale betaalmethoden: iDEAL, Creditcard of Bancontact.
  4. Wanneer je een membership bij mij aangaat of een programma in termijnen wil betalen, dan is betaling alleen mogelijk via automatische incasso. De eerste betaling gebeurt dan via iDEAL, Creditcard of Bancontact. Met deze betaling geef je ook een machtiging voor het automatisch incasseren van termijnbedragen (door middel van SEPA-incasso) voor de overeengekomen duur van het programma en/of membership.
  5. Facturen van 1-op-1 diensten dienen binnen 14 dagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij wij schriftelijk anders zijn overeengekomen. Als de sessie of het traject binnen die 14 dagen valt, dan dient de factuur vóór aanvang van de sessie/het traject betaald te zijn. De vervaldatum op de factuur zal hierop worden aangepast.
  6. Wanneer je een betaling van een SEPA-incasso storneert of ik kan het verschuldigde bedrag om welke reden dan ook niet incasseren, dan komt je betalingsverplichting niet te vervallen. Naast het verschuldigde bedrag ben je dan ook storneringskosten verschuldigd.
  7. Wanneer je niet op tijd betaalt en ook na de herinneringen in gebreke blijft met betaling, dan breng ik rente en incassokosten in rekening. Jouw toegang tot het product en/of deelname aan de dienst wordt opgeschort totdat je betaald hebt. Tijdens de opschorting wordt de duur van het programma, traject of dienst niet verlengd en de betalingsverplichting blijft van kracht. 
  8. In geval van faillissement, beslag of surseance van betaling aan jouw kant, kan ik de openstaande bedragen per direct opeisen.

Artikel 6: Wat mag je van mij verwachten?

  1. Ik zal me inspannen om jou zo goed mogelijk te helpen met mijn producten en diensten, maar ik kan geen garanties geven op een beoogd resultaat. Het resultaat is namelijk mede afhankelijk van jouw actieve participatie en hoe je met mijn tips en materiaal omgaat. Testimonials en voorbeelden van andere klanten zijn niet bedoeld om te garanderen dat jij dezelfde of vergelijkbare resultaten zal behalen. Wel kunnen ze als inspiratie dienen voor wat je kunt bereiken en een beeld geven van hoe anderen mijn producten en diensten ervaren.
  2. Als ik een online platform aanbied, dan is het platform toegankelijk voor de duur van het programma, membership of de dienst. In de overeenkomst kan ik van die termijn afwijken en deze verlengen. Na het beëindigen van een online programma of dienst heb je hier geen toegang meer toe. Ik raad je aan om alle onderdelen tijdig te doorlopen.
  3. Ik doe er alles aan om ervoor te zorgen dat het online platform altijd toegankelijk is, maar ik kan niet garanderen dat dit op elk moment bereikbaar is op elke locatie. Het is mogelijk dat door onderhoud, website- of netwerk updates, incidentele storingen of door andere oorzaken buiten mijn schuld, toegang tot de site onderbroken wordt. Die zal ik proberen zo spoedig mogelijk op te lossen.
  4. Als er sprake is van één van de volgende situaties mag ik de toegang tot het online platform tijdelijk stoppen of definitief beëindigen: - Ik staak mijn bedrijfsactiviteiten; - Jij gebruikt het online platform op een manier zoals deze niet bedoeld is; - Ik merk dat er een inbreuk op de veiligheid van het online platform heeft plaatsgevonden; - Als jij mij daarom vraagt; - Ik stop de opdracht die we voor jou uitvoeren; - Het product of de dienst is geëindigd. Als ik de toegang tot het online platform tijdelijk stop of definitief beëindig, dan laat ik jou dat schriftelijk weten.
  5. Als ik een afspraak met jou maak, dan mag je van mij verwachten dat ik die afspraak ook nakom. Ik ben in redelijkheid gerechtigd een reeds geplande afspraak te wijzigen wat betreft datum en tijdstip. Dit zal ik vóór het afgesproken tijdstip kenbaar maken.

  6. Als ik mijn werkzaamheden niet, niet tijdig of niet naar behoren kan uitvoeren vanwege overmacht, dan zal ik dat jou altijd zo snel mogelijk laten weten. Dat zijn omstandigheden waar ik geen invloed op heb, zoals ziekte, ongevallen, arbeidsongeschiktheid, sterfgevallen of ernstige ziekte van familie of dierbaren, natuurrampen, transport moeilijkheden, storingen, brand, stakingen of regels van de overheid. Als deze situatie langer dan 60 dagen duurt, hebben we beiden het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. In dat geval ben jij geen aanvullende kosten of een schadevergoeding aan mij verschuldigd en kun je mij niet aansprakelijk stellen voor de eventuele schade die jij lijdt. Als het een 1-op-1 traject betreft, dan zal ik je - indien nodig - doorverwijzen naar een collega-therapeut, arts of specialist. Jij behoudt te allen tijden het recht dit te weigeren.

  7. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heb ik het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  8. Als therapeut bepaal ik de wijze waarop de 1-op-1 sessies worden ingevuld, maar dit zal altijd in overleg met jou gebeuren.
  9. Ik ben verplicht informatie betreffende de behandeling te verstrekken aan jou in alle fasen van de behandeling.
  10. Je hebt het recht tot inzage in je eigen cliëntdossier.
  11. Ik ben verplicht tot geheimhouding tegenover derden, die niet bij de uitvoering van de overeenkomst zijn betrokken. Deze geheimhouding betreft alle informatie van vertrouwelijke aard die door jou aan mij verstrekt is (uitgezonderd rapportage aan arts of specialist met jouw toestemming). Deze geheimhouding geldt niet voor gegevens waaromtrent je hebt verklaard dat je geen bezwaar maakt tegen gebruik. Bij visitatie van de praktijk ben ik verplicht inzage te geven op de inhoud van het dossier ter controle of alle gegevens goed opgenomen zijn; de personalia zijn dan afgeplakt of onherkenbaar gemaakt naar de visiteur.
  12. Ik neem de privacy van mijn cliënten serieus en ik gebruik jouw persoonsgegevens alleen in het kader van mijn dienstverlening. Ik houd mij aan de wettelijke regels rondom Bescherming Persoonsgegevens. Hoe ik met jouw privacy omga, lees je in mijn privacyverklaring: https://viktoriavagacs.nl/privacyverklaring/

Artikel 7: Wat verwacht ik van jou?

  1. Jij dient alle gegevens en informatie die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van onze overeenkomst tijdig aan mij door te geven. Bijvoorbeeld: Als je een traject bij me aanvraagt, dan dien je het cliëntdossier volledig en naar waarheid in te vullen en op tijd naar mij terug te sturen. Dit geldt ook voor de vragenlijst voorafgaand aan een adviesgesprek, sessie, workshop of cirkel. Het is jouw verantwoordelijkheid om mij onverwijld schriftelijk op de hoogte te stellen van wijzigingen, zoals in je naam, adres, e-mail en desgevraagd jouw bankrekeningnummer. Stel je niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op of wordt jouw deelname aan een dienst hierdoor geweigerd, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor jouw rekening.
  2. Jij staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van alle gegevens die jij doorgeeft. Door gebruik te maken van mijn website en/of een aankoop te doen, verklaar en garandeer je een natuurlijk persoon te zijn, handelingsbekwaam en minimaal 18 jaar oud. Ik draag geen enkele verantwoordelijkheid voor aanmeldingen/bestellingen door personen of entiteiten die niet aan deze criteria voldoen of voor foutieve gegevensvermelding door jou.
  3. Ik verwacht van jou dat je de afspraken die wij gezamenlijk maken, nakomt.
  4. Ik verwacht dat jij mijn facturen binnen de afgesproken betalingstermijn betaalt.
  5. Wanneer ik inloggegevens aan jou verstrek, dan ben jij verantwoordelijk voor deze gegevens. Die gegevens zijn persoonsgebonden; je mag ze met niemand delen, ook niet binnen jouw eigen huishouden, tenzij ik jou daarvoor schriftelijk toestemming geef. Ik ben niet aansprakelijk voor misbruik of verlies van de inloggegevens en mag erop vertrouwen dat jij de enige bent die inlogt door middel van de aan jou verstrekte inloggegevens.
  6. Jij bent verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die jij in het kader van onze overeenkomst tijdens de samenwerking of uit andere bron hebt verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door mij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.
  7. Ik verwacht van jou dat je informatie van mededeelnemers aan een event, programma of membership niet deelt met anderen en deze vertrouwelijk behandelt.
  8. Als je gebruik maakt van het online platform, dan verklaar je akkoord te gaan met de aanvullende specifieke voorwaarden en gedragsregels. Je verklaart onder andere geen spam, reclame van diensten of programma's van jezelf of anderen of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. Doe je dit wel? Bij 1e overtreding wordt je bericht verwijderd. Bij 2e overtreding kun je zonder verdere notificatie uit het platform worden gezet.
  9. Als je door je gedrag het verloop van een programma of event belemmert of bemoeilijkt, mag ik jou van verdere deelname en indien nodig, van toekomstige deelname uitsluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor het desbetreffende programma/event onverlet.

Artikel 8: Wat als je niet aanwezig kunt zijn?

  1. Indien je later naar een 1-op-1 sessie komt dan de afgesproken tijd, wordt deze tijd verrekend met de afgesproken sessietijd.
  2. Kun je een afspraak voor een 1-op-1 sessie niet nakomen, om welke reden dan ook? Dan dien je de afspraak op werkdagen, minimaal 48 uur van tevoren te verzetten of af te zeggen. (Een afspraak op maandag 12.00 uur dient dus uiterlijk donderdag 12.00 uur voorafgaande aan de afspraak verzet te worden.) Afzeggen/verzetten kun je telefonisch, per sms/app of via de mail doen, of als je de sessie via een online afsprakensysteem hebt geboekt, dan via de link die vermeld staat in de e-mail met de afspraakbevestiging. Bij te laat annuleren van een 1-op-1 sessie worden de kosten van een verzuimde sessie in rekening gebracht of de sessie zal vervallen en kun je die niet meer op een ander moment inhalen.
  3. In geval van een programma, traject of andere dienst met een vooraf bepaalde duur, kun je 1-op-1 sessies alleen inplannen binnen de overeengekomen duur van het programma, traject of dienst. Hierna komen ze te vervallen. Na afloop van de duur van de overeenkomst kun je geen aanspraak meer maken op niet of nog niet genoten onderdelen van het programma, traject of dienst in welke vorm dan ook.
  4. Kun je niet aanwezig zijn bij een online event, online groepssessie of online Q&A call die onderdeel zijn van een programma of membership? Dan kun je deze bijeenkomsten meestal online terugkijken.
  5. Kun je niet aanwezig zijn bij een in-persoon event of cirkel op de datum, het tijdstip en de locatie die ik heb bepaald? Dan ga je ermee akkoord dat je deze bijeenkomst niet meer live kunt inhalen op een andere dag of tijd.

Artikel 9: Hoe zit het met het wijzigen of beëindigen van de overeenkomst?

1) Online producten, memberships en programma’s

  1. Als jij je aanmeldt voor een online product, dan kun je dit niet annuleren, retourneren of omruilen voor een ander product. Door je aanmelding en/of betaling, krijg je direct toegang tot het product. Je stemt er bij je aanmelding uitdrukkelijk mee in dat je afstand doet van het recht om gebruik te maken van een bedenktijd en van het recht om de overeenkomst te herroepen.
  2. Als jij je aanmeldt voor een membership, dan wordt er direct een account voor je aangemaakt en je inloggegevens naar je verstuurd. Daarmee is de levering van het membership direct gestart. Je stemt er bij je aanmelding uitdrukkelijk mee in dat je afstand doet van het recht om gebruik te maken van een bedenktijd en van het recht om de overeenkomst te herroepen.
  3. Als je bij je aanmelding voor het membership voor maandelijkse betaling hebt gekozen, dan kun je je membership per maand opzeggen. Als je bij je aanmelding voor jaarlijkse betaling hebt gekozen, dan is je membership per jaar opzegbaar.
  4. Als jij je inschrijft voor een online programma, dan ga je de overeenkomst voor het programma aan voor de totale duur ervan. Het is dus niet mogelijk om de overeenkomst tussentijds op te zeggen. Wil jij wel tussentijds stoppen, dan kan dat, maar krijg je de betaalde bedragen niet terug en blijft de gehele betalingsverplichting bestaan. Als je in termijnen betaalt, dien je de nog openstaande termijnen gewoon te betalen.
  5. Als een programma onvoldoende aanmeldingen heeft, heb ik het recht het programma te annuleren of te verplaatsen naar een ander moment. Als het programma geannuleerd wordt of als je niet op de nieuwe data aanwezig kunt zijn, ontvang je de betaalde bedragen terug.
  6. Bij gedeeltelijke deelname aan een membership of online programma vindt geen restitutie van de factuur plaats. De kosten van niet genoten onderdelen van het membership of programma worden niet teruggestort.
  7. Ik heb het recht om op elk moment een deel van of het geheel aan functionaliteit van een of meer onderdelen van memberships of programma’s te wijzigen of te stoppen voor een bepaalde periode of voor altijd. Dit zal te allen tijde aan jou worden gecommuniceerd.
  8. Ik heb het recht de overeenkomst per direct op te zeggen en jouw toegang te blokkeren bij onbehoorlijk gebruik van het online platform, bij inbreuk op mijn intellectueel eigendomsrecht en/of het doorgeven van inloggegevens aan derden.

2) Online of in-persoon 1-op-1 trajecten

  1. Annulering van een 1-op-1 traject kan tot 14 dagen vóór de start van het traject kosteloos. Bij annulering binnen 14 dagen wordt de helft van het traject doorberekend.
  2. Als jij je inschrijft voor een 1-op-1 traject, dan ga je de overeenkomst voor het traject aan voor de totale duur ervan. Het is dus niet mogelijk om de overeenkomst tussentijds op te zeggen. Wil jij wel eerder stoppen met het traject dan de minimale loopduur, dan kan dat, maar blijft de gehele betalingsverplichting bestaan. De betaalde bedragen en de kosten van ongebruikte sessies worden niet teruggestort. Als je in termijnen betaalt, dien je de nog openstaande termijnen gewoon te betalen.
  3. Als jij het traject - tegen mijn advies in - eerder wil beëindigen dan de minimale loopduur, zul jij op mijn verzoek een verklaring ondertekenen waarin je erkent dat je tegen mijn advies in, voor eigen risico het traject voortijdig hebt beëindigd.
  4. Ik kan de overeenkomst eenzijdig beëindigen, als ik constateer dat jij je doelbewust niet aan onze afspraken houdt, het traject doelbewust saboteert of belemmert, of als blijkt dat ik als therapeut en jij als cliënt geen match zijn en dit in de weg staat van onze samenwerking. In dit geval heb jij slechts recht op een pro rata teruggave van het reeds betaalde bedrag.
  5. Nadat het traject beëindigd is, heb jij geen recht meer op aanvullende adviezen en contactmomenten met mij, tenzij daarover met wederzijds goedvinden andere afspraken zijn gemaakt. Voor adviezen en contactmomenten na beëindiging van het traject, heb ik het recht om kosten in rekening te brengen.

3) Events: cirkels, workshops, groepssessies en andere evenementen

  1. Volgens de Europese regels heb je geen recht op bedenktijd bij tickets voor evenementen met een bepaalde datum. Eenmaal gekochte tickets retourneren is niet mogelijk. Er vindt geen restitutie plaats, tenzij ik zelf het event annuleer.
  2. Je mag jouw ticket wel doorverkopen/-geven aan iemand anders, tot maximaal 7 dagen vóór het event. Dit regel je zelf. Deze persoon moet wel aangeven dat hij/zij met deze algemene voorwaarden akkoord gaat. De nieuwe gegevens dienen uiterlijk 7 dagen vóór het event per e-mail ([email protected]) aan mij worden doorgegeven.
  3. Op niet verschijnen wegens onvoorziene omstandigheden (zoals ziekte, blessures, weer- of transportproblemen, etc.) zijn dezelfde bepalingen van toepassing als hierboven genoemd. Er vindt geen restitutie plaats.
  4. Ik heb het recht aanmeldingen die ongeschikt of ongepast zijn te annuleren.
  5. Als een event onvoldoende aanmeldingen heeft, heb ik het recht het event te annuleren. In dit geval stuur ik je een bericht en ontvang je de betaalde bedragen terug.
  6. Als ik de datum, tijdstip of locatie van een event wijzig, dan stuur ik je een bericht. Kun je niet op de nieuwe datum of locatie aanwezig zijn? Laat mij dit dan binnen 72 uur na mijn bericht weten. In dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug of kun je je kosteloos inschrijven voor een ander event met dezelfde prijs.

Artikel 10: Wat mag je met mijn werk doen?

  1. De informatie en materialen die ik aan jou ter beschikking stel, waaronder doch niet uitsluitend: alle geschreven en gesproken teksten, afbeeldingen, audio’s, video’s, tools, technieken, strategieën, oefeningen en methodes die ik gebruik in onder andere mijn producten, diensten en events, zijn mijn eigendom en worden beschermd door het intellectueel eigendomsrecht.
  2. Je mag de informatie en materialen voor persoonlijke doeleinden gebruiken, maar je mag ze niet verveelvoudigen, openbaar maken of aan anderen beschikbaar stellen zonder mijn schriftelijke toestemming. Ook mag je de informatie en materialen onder geen beding commercieel inzetten, doorverkopen of in eigen programma’s opnemen zonder mijn schriftelijke toestemming. Als ik toestemming geef, heb ik het recht hiervoor een vergoeding te vragen.
  3. Bij beëindiging van een online programma, membership of ander product of dienst, vervalt jouw recht om in te loggen. De tijdens de looptijd van de overeenkomst geleverde informatie en materialen blijven mijn eigendom. Het is je eigen verantwoordelijkheid om de content tijdig te doorlopen en indien toegestaan op te slaan.
  4. De inhoud van mijn website, waaronder doch niet uitsluitend: de teksten, afbeeldingen, vormgeving, merken en domeinnamen, zijn mijn eigendom en worden beschermd door het intellectueel eigendomsrecht. Het is niet toegestaan om mijn website of enig gedeelte daarvan te verveelvoudigen of ter beschikking te stellen zonder mijn schriftelijke toestemming.
  5. Elke handeling in strijd met het in dit artikel gestelde, wordt gezien als inbreuk op mijn intellectuele eigendomsrechten.
  6. Maak jij inbreuk op mijn intellectuele eigendomsrechten dan heb ik het recht om aanspraak te maken op een direct opeisbare boete van €500,- voor iedere dag dat de overtreding voortduurt, met een maximum van €10.000,-. Ik kan naast de boete ook nog een schadevergoeding vorderen.

Artikel 11: Wat zijn de regels omtrent foto’s en beeldopnames?

  1. Van de meeste bijeenkomsten maak ik foto’s en beeldopnames. Dat geldt zowel voor online- als in-persoon events, groepssessies, Q&A’s, masterclasses, lezingen, workshops en cirkels. Deze opnames deel ik in het afgeschermde online platform, zodat (huidige en nieuwe) deelnemers van een membership of programma de opnames terug kunnen kijken. Ook gebruik ik de opnames regelmatig voor het ontwikkelen van mijn lesmaterialen en verwerk ik ze in nieuwe programma’s.
  2. Heb je bezwaar tegen het gebruik van de foto’s en opnames voor educatieve doeleinden, dan hoor ik dat graag van tevoren. Ik adviseer je dan om tijdens de online bijeenkomsten je beeld en geluid uit te zetten en bij in-persoon bijeenkomsten een plek te kiezen buiten het bereik van de camera. Als ik niets van je hoor, dan ga ik ervan uit dat ik de foto’s en opnames mag gebruiken voor de aangegeven doeleinden.
  3. Als ik de opnames ruimer wil gaan gebruiken voor marketing- en publiciteit gerelateerde doeleinden, bijvoorbeeld voor het tonen op sociale media, zal ik altijd vooraf je toestemming vragen.
  4. Je ontvangt nooit een vergoeding voor het gebruik van de foto’s en opnames, ook al ben je herkenbaar in beeld.
  5. Maak je zelf foto’s op een event of bijeenkomst en wil je die delen op sociale media? Dan ga ik ervan uit dat je checkt of iedereen die op de foto’s staat hiermee akkoord is. Zo ja, dan mag je de foto’s plaatsen.
  6. Het is niet toegestaan om zelf opnames (beeld of geluid) te maken van de programma’s, diensten, events en/of bijeenkomsten waaraan je deelneemt. Wil je dit wel? Vraag dan altijd toestemming aan mij.

Artikel 12: Wat zijn de regels omtrent aansprakelijkheid?

  1. Bij de uitvoering van mijn dienstverlening heb ik een inspanningsplicht en geen resultaatplicht. Ik ben niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het beoogde resultaat.
  2. Mijn producten en diensten zijn geen vervanging voor reguliere therapie of behandeling. Bij twijfel raadpleeg altijd eerst je huisarts of specialist.
  3. Ik geef op geen enkele wijze een (geneeskundige) garantie af noch ben ik op enige wijze aansprakelijk voor (medische) complicaties en/of gevolgschade, die zich tijdens of na uitvoering van mijn dienstverlening bij jou voordoen.
  4. Jij bent en blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een product, dienst of event.
  5. Ik ben niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat ik ben uitgegaan van door of namens jou verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens, voor directe of indirecte schade veroorzaakt door derden, voor gevolgschade, nevenschade of voor schade die voortvloeit uit eventuele onnauwkeurigheden in het systeem.
  6. Ik ben niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadigingen van jouw persoonlijke eigendommen gedurende een overeenkomst op locatie.
  7. ​Je bent verplicht alle maatregelen te treffen die nodig zijn ter beperking van de schade waarvoor je mij aansprakelijk wil stellen.
  8. Ik ben alleen aansprakelijk voor jouw schade in de gevallen waarin jij kunt bewijzen dat ik deze schade met opzet aan jou heb toegebracht, of als je kunt bewijzen dat ik bij het uitvoeren van mijn werkzaamheden bewust roekeloos ben geweest.
  9. In de gevallen waarin ik aansprakelijk ben voor jouw schade, is mijn aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering in een voorkomend geval uitkeert. Indien de verzekering om welke reden ook niet uitkeert, maar ik juridisch aansprakelijk blijk te zijn, is de aansprakelijkheid beperkt tot eenmaal het factuurbedrag voor het product of de dienst die tot de aansprakelijkheid heeft geleid.
  10. Elke aansprakelijkheid vervalt na één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst is voltooid of beëindigd.
  11. De beperkingen van de aansprakelijkheid gelden ook voor andere personen en bedrijven die ik inzet voor het uitvoeren van de overeenkomst.

Artikel 13: Wat als je niet tevreden bent?

  1. Op de overeenkomsten met mij is het Nederlandse recht van toepassing.
  2. Mocht je ergens ontevreden over zijn, dan hoor ik dat graag zo snel mogelijk. Als je een klacht hebt over offertes, facturen en/of een geleverde dienst, dan dien je dit binnen 7 dagen na het ontstaan van de klacht volledig en zo duidelijk mogelijk omschreven aan mij kenbaar te maken via de mail: [email protected]. Indien je de klacht later meldt, dan heb je geen recht meer op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
  3. Ook als je een klacht stuurt, blijft je verplichting tot betaling gewoon bestaan.
  4. Bij eventuele geschillen zullen we altijd eerst ons best doen om het geschil onderling op te lossen. Levert een persoonlijk gesprek of bemiddeling niet het gewenste resultaat op, dan kun je contact opnemen met de GAT. Dit is de geschilleninstantie waarbij ik aangesloten ben.
  5. Indien we er onderling niet uitkomen, zullen we geschillen voorleggen aan de rechter.